صحرايي در جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش:

مدرسه، نقطه اتكا ملت، دولت و كانون تحول در آموزش و پرورش است

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: مدرسه، نقطه اتكا دولت، ملت و كانون تحول در آموزش و پرورش است و تمام تلاش ما براي اعتلاي مدرسه به عنوان كانون اصلي اجراي سند تحول بنيادين است.

به گزارش روابط عمومي شوراي عالي آموزش و پرورش؛ هزارو سي و دومين(1032) جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش با حضور وزير آموزش و پرورش و ساير اعضاي آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در اين جلسه رضامراد صحرايي وزير آموزش و پرورش با ارائه گزارشي از فعاليت هاي آموزش و پرورش گفت: كتاب هاي درسي در اختيار همه استان ها قرار گرفته و سازماندهي نيروي انساني در مدارس هم به موقع انجام شده است.

وي افزود: مجوز تدريس بازنشسته ها تا سقف 24 ساعت در هفته اخذ شده است با اين كار تا حدودي كمبود معلم در برخي از نقاط كشور براي سال تحصيلي جديد جبران مي شود.

صحرايي اظهار كرد: استخدام طلاب در آموزش و پرورش مانند ساير داوطلبان ورود به آموزش و پرورش مي باشد و هيچ امتياز خاصي براي آنها در نظر گرفته نشده است.

وزيرآموزش و پرورش با اشاره به اينكه سازماندهي مدارس به خوبي انجام شده و مدارس آماده آغاز سال تحصيلي جديد هستند ابراز داشت: مديران مدارس براي مواجهه و مديريت آسيب هاي اجتماعي در مدارس آموزش هاي لازم ديده اند.

صحرايي با اشاره به نقش و جايگاه مديران در مدارس گفت: نوع مديريت در آموزش و پرورش با ساير دستگاه ها متفاوت است چون هدف آموزش و پرورش تربيت انسان هايي مسئوليت پذير، قانونمند، موثر در تحولات اجتماعي، سياسي و... در جامعه است.

وي با اشاره به دستور كار شوراي عالي آموزش و پرورش تاكيد كرد: هدف ما از تهيه و تدوين آئين نامه انتخاب و انتصاب مديران كل آموزش و پرورش استان ها، ثبات مديريت و ارتقاي جايگاه آنها در آموزش و پرورش است.

وزير دولت مردمي اظهار داشت: با تصويب اين آئين نامه فرصت انتخاب و انتصاب افراد توانمند، كارآمد، زيده و تاثيرگذار براي مديريت هاي كلان آموزش و پرورش در استان ها را برای وزراء به وجود می آورد.

صحرايي اضافه كرد: مديري كه توانمند، اثربخش و موثر در روند تعليم و تربيت است بايد فرصت كار داشته باشد تا بتواند خلاقيت، نوآوري و توانمندي هاي خود را در جايگاه مدير آموزشي و تربيتي به منصه ظهور برساند.

وي تاكيد كرد: بايد شاخص ها، شرايط و ويژگي هايي كه براي انتخاب و انتصاب مديران كل آموزش و پرورش استان ها تعيين مي شود باعث بهبود روند كاري آنها شود و براي آنها مانعي ايجاد نكند.

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: مديران در آموزش و پرورش محور اصلي تحول هستند. نوع عملكرد و فعاليت آنها تاثير زيادي در روند آموزش و پرورش دارد.   

وزير دولت مردمي در پايان تاكيد كرد: مدرسه، نقطه اتكاي ملت، دولت و كانون تحول در آموزش و پرورش است. تمام تلاش ما براي اعتلاي مدرسه به عنوان كانون اصلي اجراي سند تحول بنيادين است.